Príma svačinka inspirovaná (nejen) Břicháčem Tomem

Poslední dobou se snažím jíst zdravě. Řekněme si na rovinu, že se mi to tak úplně nedaří, ale spíše jsem díky tomu začala zkoušet různá jídla a hledat recepty. Částečně mě nakopla kniha Břicháče Toma, kde je to všechno jasně a pěkně shrnuté (stará známá mantra, nic objevného, ale jasně a stručně na pár stránkách) a jsou tam i zajímavé recepty. Ano zatím jsem zkusila jen jeden... i když některé jsem si transformovala v souladu s tím, co jsem našla na internetu.

A o tom je i můj dnešní příspěvek. O príma svačince či v mém případě snídani, kterou jsem našla u Toma. O co jde? O starou dobrou ovesnou kaši. Tom má několik různých kombinací s čím si ji dát. Jenže... já hodně teplou ovesnou kaši nemám moc ráda. Navíc to patlání každý den s jejím vařením...žádná sláva. A taky - snídám v práci a tam si kaši prostě neudělám. Leda zalít vločky horkou vodou.



Takže jsem trochu pátrala, co kde a jak bych to mohla inovovat. Našla jsem jednoduchý recept na ovesnou kaši do skleničky, která se "udělá" přes noc v ledničce sama. Jaký je základ?


  • ovesné vločky
  • mléko
  • bílý jogurt
  • sladidlo (med, sirup,...)
  • ovoce dle vlastní volby
Recept, který jsem našla na internetu mluvil o asi 4 lžících ovesných vločkách, které je třeba zalít 4 lžícemi mléka, 6 lžícemi jogurtu, osladit, zatřepat, přidat ovoce a znovu zatřepat.

Jak si dělám kaši já? V souladu s Tomovými kombinacemi jsem se rozhodla přidat kapánek víc ingrediencí. První nasypu do sklenice (používám velkou od majolky Helman´s) čtyři vrchovatější lžíce vloček. Přidám trochu lněných semínek, lžíci kokosu a zhruba třetinu lžíce chia semínek. Občas přidám také ovesné otruby, které mi "straší ve skříni" už nějaký ten pátek. Následně všechnu tuhle hmotu zaleji mlékem. Osvědčilo se mi, že nevadí přidat ho trochu víc. Záleží na Vás, jak moc suché to máte rádi. Já radši tekutější kašičku. Vločky mléko hezky nasáknou. Určitě je lepší dávat ho před jogurtem. Jogurt neodměřuji. Dávám jeden celý malý bílý jogurt od Olmy nebo Pilosu. Tyhle dva mají hodně nízké procento tuku a navíc jsou i chutné (hlavně ten od Pilosu je mňamka). Vše dosladím agávovým sirupem (podle oka a podle požadované sladkosti), Zavřu sklenici a vše protřepu. Na závěr přidám jeden celý banán pokrájený na plátky a opět celou směs protřepu.

Zkoušela jsem i jiné ovoce, ale banán mi k tomu sedí nejvíc. Třeba jahody bych v kaši asi moc nesnesla. Tam mi přijde škoda je opatlávat nějakou hmotou. Ale banán je na to podle mne ideální už jen proto, že je sám takový kašovitý. A k tomu kokosu se asi hodí nejvíc. Co dáte, záleží ovšem na vás - vašich chutích a fantaziích.

Když mám hotovo (připravuji vždy večer před spaním), dám do ledničky. Ráno mám skvělou snídani. Jo a ještě jedna věc. Nemám ráda takhle po ránu něco vyloženě studeného a ono se i říká, že na žaludek je nejlepší něco teplého. Mám ozkoušeno, že když sklenici hodíte na chvilku do mikrovlnky, ničemu to neuškodí. Naopak. Lehce vlažné to teprve dostává ty správné grády.

Tak co budete zítra snídat Vy?

Komentáře

  1. Já snidám každý den jogurt, neslazené vločky, ovoce, javorový sirup a ořechy a chia semínka :D Ale ty recepty od Břicháče vypadají také dobře!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář a přeji krásný den :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Jitra v Dženínu

RECENZE: Tegmine

Jarní míza, co ráda čtu a další úvahy